Wednesday 15 June 2011

Beautiful Biddestone... Part II











I just love the "unshaven" look of the front garden in the first picture, slightly wild, but colourful and relaxed. A bit like the way I would like to think of myself on a rough hair day...

Oh, should any of you feel a sudden urge to move to this picturesque little village, I can reveal that the first cottage in the last photo is for sale, and so is the one by the village pond, in photo number three... Will we perhaps be neighbours soon...?

Wishing you a relaxed, colourful and perhaps wild - in a good way - day!
Helena

40 comments:

  1. Esse lugar e essa casa são encantadores.
    Beijos

    ReplyDelete
  2. Der var det bare helt utrolig koselig....skulle kunne trivdes der:)Er dette der du bor?Hvor mange er det som bor i den byen?Nysgjerrig jeg:)
    klemklem på deg

    ReplyDelete
  3. Tack för din fina hälsning, Helena!
    Jag ser att din blogg har omnämnts i tidningar! Inte illa!
    Ska du besöka Sverigew i sommar? Kul om du hade möjlighet att titta förbi oss! Det var ju ett tag sedan.

    Hälsningar
    Anders, Postgårdsromantik

    ReplyDelete
  4. Hello Helena

    This looks like the quintessential English village and I just love the cottage gardens. However, I hope a new owner will will be giving some tender loving care to that cottage that is for sale: it looks needy.

    Anna

    ReplyDelete
  5. What a charming place!
    Have a wonderful day
    Mari

    ReplyDelete
  6. Vilka underbara hus och trädgårdar! Tacket på första och andra bilden är ju bara sanslöst vackert!
    Ja, precis så vildvuxet och prunkande är allra vackrast!
    Dina bilder är ju som ur en saga!!! Till salu, sa du?! Lockande!
    Tack för fina bilder!
    Kram
    Lisa

    ReplyDelete
  7. jag skulle gärna flytta dit :) dina bilder är så underbara...jag har en stark dragningskraft till England o dina bilder fyller på den längtan o den illusion jag har :)...Det är så vackert
    kram Åsa

    ReplyDelete
  8. SOLD, thank you very much I'm not fussy I'll take either one as they're both charming, lol Lucey x

    ReplyDelete
  9. Beautiful - thanks, Helena - I enjoyed those pics with my breakfast! Have a good day. Abby x

    ReplyDelete
  10. What a nice village and so lovely pics!

    Salut!
    Franka

    ReplyDelete
  11. Well I can be ready and packed in a day,if I start now. Although where we will put the children I don't know. I know, we will live in one and they will live in the other. Now I need to go and rob a bank!

    ReplyDelete
  12. Såå vackert! Å idylliskt....Ohh, gillar också den charmiga frontgarden. Liksom sinnebilden över en riktigt cottage-garden. Säger det igen: så helt fantastiskt det måste vara att bo med såna miljöer runt knuten. Vilken inspiration... vilken 'vill ha'-känsla.... hihi....

    Jag hoppas att få kunna uppleva kanske lite av den idylliska engelska landsbygden i sommar. Ska hälsa på min syster som bor där numera (igen....).

    Jaaa, Helena.... varmt välkommen in i trädgårdsnördarnas värld!! Förstår att du har massor av idéer som bara väntar på att omsättas.... Du som är en idéspruta utan dess like och skapar så fina miljöer och stilleben... Jag lovar... du kommer bli fast... :-))) Tänk dig att få ytterligare ytor att liksom kreera av sig på :-))) Men sen får man vara snäll med sig själv och göra det man hinner med och har lust med (och möjlighet till...).

    I dag regnar det (igen....) och är kallt. Alltså, i helgen var det över 25° och nu känns det som att hösten har kommit. Usch och fy. Det är långkalsonger på om man ska ut i trädgården. Tur man måste jobba på dagarna hihi...

    Många kramar till dig fru Swengelska!!!
    /Charlotte

    ReplyDelete
  13. Ive ordered the moving van - I would move there tomorrow!! How GORGEOUS. xxxx

    ReplyDelete
  14. Såå vackert! Älskar såna stenhus och det gör sig så bra med alla vackra blommor till! Ha en fin vecka! Kram :)

    ReplyDelete
  15. Nyydelig, elsker det engelske, helt siden jeg for en god del år siden var Au pair i Kent. Fantastiske bilder. Håper det ok at jeg legger meg til som følger, hilsen Eli

    ReplyDelete
  16. Dear helena,

    this is what I like most in England...the relaxed , not perfect styled gardens...soooooooooo beautiful your pictures...
    Have a great time , best wishes,
    SAnne

    ReplyDelete
  17. Hej Helena,

    Vilket paradis att strosa runt i. Halmtaket är fantastiskt! Det är så charmigt med dessa stenhus och de något ofriserade men vackra trädgårdarna. Svårt att föreställa sig att det är nutid och att människor lever moderna liv i sådan miljö liksom.

    Tack för att du hade modet att fota, så vi fick njuta av vackra Biddestone!

    Kraaam Sanna

    Nu ska jag baka en kaka till ungarna kommer hem. Sista skoldagen och ikväll blir det avslutning i kyrkan.

    ReplyDelete
  18. Hej fina, fina du! Vilka ljuvliga inlägg du har gjort! Man vill ju bara dra ihop sitt pick och pack och emigrera... ;)
    Hoppas att du mår bra och att du inte jobbar dig sönder och samman!
    Kramar!

    ReplyDelete
  19. Åh vilka vackra bilder. Den första bilden på muren tyckte jag om, kan det vara murreva som blommar så vackert? Ha en fin sommarvecka /Therese

    ReplyDelete
  20. That garden is beautiful...and that cottage too.....enjoy your day darling....love Ria...xxx..

    ReplyDelete
  21. Beautiful gardens and cottages...I just wonder how it would feel like to live in those stone cottages during the wet and cold winter months?

    ReplyDelete
  22. Vad mysigt där ser ut för mina tankar till serien med Barnaby:-)

    Kram

    ReplyDelete
  23. Kära Helena,

    Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är sannerligen vackra omgivningar ni har runt omkring er. Dessa bedårande byar som ser så där urengelska ut och som får oss alla på fall. Underbara bilder Helena, som alltid! Du skämmer bort oss och vi njuter av allt det fina du bjuder oss på. :)

    Tack för dina alltid lika värmande och generösa kommentarer vännen. De betyder så mycket ska du veta. Jag hinner inte med blogg och bloggrundor som jag borde längre. Det blir mer och mer skrivade och det känns på något vis som det ska vara just nu. Men jag tittar alltid in hos dig vännen min och läser dina fina texter och njuter av dina vackra bilder. Och du vet hur otroligt mycket jag glädjs åt dina framgångar och att världen äntligen får ta del av din fantastiska gåva och kreativitet. Tänk vad mycket som har hänt sedan vi började blogga Helena. Vilka steg vi har tagit och styrkan att styra mot våra mål. Jag är så stolt över dig!

    Ta nu hand om dig kära vän och njut av allt det vackra i ditt liv!

    Stor Kram
    Lotta

    ReplyDelete
  24. These cottages are simply stunning!
    I love the fiorst and last pictures.
    Have a nice day, my darling.
    Silvia

    ReplyDelete
  25. Åh vilka bilder, känner som fler... man bara "faller"
    Dessa trädgårdar är ju helt fantastiska!

    Kram Åsa

    ReplyDelete
  26. Så vackra foton från Cotswold. Det ser så idylliskt och pittoreskt ut. Var där en gång för 7-8 år sedan. Skulle kanske kunna tänka mig att flytta dit, men gissar på att priserna är skyhöga....

    ReplyDelete
  27. Nydelig bilder fra en vakker plass. :)
    Bor du der?
    Nydelig blogg du har også, en glede å være her inne. :)
    Ønsker deg en fin morgen dag. :)

    ReplyDelete
  28. Det är precis såhär jag föreställer mig idyllen du bor i, helt underbart fint. Och så engelskt, det syns var i världen du bor. Och jag skulle gärna bo i det stenhuset på sista bilden.
    Kramar
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  29. Vilkena underbara hus...men men var är miss MArple - ingen stickning så långt ögat når. Nog skulle det passa in. Jag skulle sätta mig med popcornpåsen och en flaska "MER" på bästa parkett och invänta....

    Kram,
    Lena

    ReplyDelete
  30. Ljuvligt vackra England! Åh, vad jag längtar att strosa runt där bland hus och ängar... ;O)

    Kram Gugi

    ReplyDelete
  31. Hejsan! Fick min bok idag Sanselig Sommer och har kikat runt i den. Otroligt fin bok men det bästa var nog ändå att kunna kika in i era bloggar. Spännade att du bor i England. Men vilka vackra bilder du visar från ditt hem & trädgård. Allt är så smakfullt och fint :O) Fastnade framför allt för den fina kransen som var med i boken så enkel men så ljuvlig med dom skira banden som hängde ner.
    Ha en trevlig helg kram Arja ♥

    ReplyDelete
  32. And what would be the price in euros....I don't think we have enough money otherwise I would move right away. Houses in England are so expensive...I think not sure:) Anyway thank you for these lovely images. The roof of the first shot is amazing.
    Har det bra
    Henrietta

    ReplyDelete
  33. Åhhhhhh vilka underbara platser, vill vara där bland alla vackra blommor och söta hus :) Christina

    ReplyDelete
  34. Det er jo helt vidunderligt, tænk at der findes sådan et sted :-)

    ReplyDelete
  35. Howdy stranger!!!

    Ja tack, jag flyttar gärna in... in my dreams efter jag har vunnit lotteriet.
    Helt otroligt charmigt och vackert. Så mysigt får de bara inte till det på den här sidan Atlanten.
    Tycker själv mycket om när växter spiller över murar och staket. Det ger en avslappnad känsla, likt ditt hår. :) Eller mitt just nu som jag sitter här på en lördagsmorgon och försöker "catch:a up" på bloggandet som falligt farligt efter.

    Pojkarna börjar sitt sommarlov på onsdag och sommaren känns som om den är på väg. Hääääärligt. Vi längtar alla till Sverige.

    Många kramar till dig och trevlig helg!!!

    Annelie

    ReplyDelete
  36. Love the photos, reminds me of a little French hamlet near Rodez, Mr. Margie and I have a dream to live there, it looks so pretty with the stone walls. Thank you for sharing these beautiful photos. Happy summer Helena, hugs, Margie.

    ReplyDelete
  37. Hej Helena!

    Tusen tack för din rara hälsning hos mig, fastän jag har varit borta ett tag nu! Men nu är jag tillbaka och ser fram emot att få läsa dina inlägg och se dina vackra bilder igen :)

    Stor kram från Jonna ♥

    PS! Har "i vanlig ordning" lånat en bild av dig ;)

    ReplyDelete
  38. Beautiful ღ
    Elsker slike hus, såååå fint ღ
    Ønsker deg en flott søndag og
    en herlig uke som kommer :)
    Klem fra Mette

    ReplyDelete
  39. Vilken otroligt vacker miljö. Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo i denna charmiga lilla by!

    Kram Dila

    ReplyDelete
  40. Vilka bilder! Vilken miljö! Fantastiskt...
    Ha en skön fortsatt vecka, här ska firas midsommar på ön!
    Hälsningar,
    Titti

    ReplyDelete

Dearest reader, I am sorry you have to go through the extra trouble of word verification to leave a comment here. After having received around 250 spam comments for each post recently, I have unfortunately had to add this filter.

Thank you so much for your comments!