Thursday 28 April 2011

In, in, in...but somehow still a little out...


Dearest readers,
I am, as you will have noticed, a very "secret" blog friend these days, 
but I read and appreciate every word and kind comment you leave here 
- thank you so much!

And now, without further ado, I invite you into our conservatory, a k a play room for two rather play-driven young family members. On this particular day, the toys had been tidied away in the baskets, but for those of you eager to play a little "Spot the Thunderbird Top"-game, the clue is to "think red"... During the warmer months, we don't spend much time in here, at least not during sunny days when it gets VERY hot, so board games and some other toys can be found nesting in other parts of the house too. 

To give the white and rather plastic-looking left wall a little boost of life, I recently made a few eucalyptus wreaths to break up the large expanse of white. I have often thought of putting pictures up to cover some of that wall, but as everything in here tends to get very sun-bleached, I have chosen not to. 

As this is a room where armchairs serve a launch pads for -young- human rockets, and generally has to put up with a lot of roughty toughty play, all the arm rests on the chairs now expose "war wounds" and gaping foam. Nothing that a few throws and home-made arm rest covers can't hide... and the room can continue to serve its dual purpose of  Young Boys Go Wild Arena and Relax in Late Afternoon for Grown-Ups Refuge. Very often both at once...




***
...and in another part of the house, something changed earlier this year:

A splash of not so splashing colour...


Yes, a few months ago, I finally got my act together and reached for the paint brush. 
It was time for a calmer colour scheme in the bath room...


If you would like to see what the bathroom looked like before, look here.


Wishing you a lovely long weekend!

Helena

30 comments:

  1. Both rooms are wonderful!

    Have a nice weekend Helena! Many hugs, Ingrid

    ReplyDelete
  2. Wauwwwwww...it looks great !!!.......beautiful your bathroom....!!enjoy your week.....love love Ria...xxx...

    ReplyDelete
  3. Your conservatory is great and bathroom looks really nice and calm. And soon: Happy first of May!

    ReplyDelete
  4. Both rooms now have that special Helena touch - beautiful. I love the bathroom makeover especially, clean and cool, yet elegant.

    Sue xx

    ReplyDelete
  5. I'd love to have a conservatory
    I love it
    Have a nice evening
    Mari

    ReplyDelete
  6. Oh Helena your conservatory is absolutely fabulous!! I would so love one of those!! Love your pretty wreaths too I think they do their job well!
    And your bathroon looks so pretty! I think the white makes it look bigger too! Very nice!
    :)Kathy

    ReplyDelete
  7. Very inviting!!!
    The outdoor room and the bathroom!

    Salut!
    Franka

    ReplyDelete
  8. Jeg håber at du har mere end et badeværelse, for med så smukt et rum - så kommer man da ikke frivilligt ud, lige med det samme :)

    ReplyDelete
  9. Jag gillar mycket ditt utehus; jag kan verkligen se dig sittande i fåtöljen med ett glas vin och en härlig bok i famnen - mer behöver man väl inte i livet? ;-)

    Av någon orsak kan jag inte få länken till ditt "gamla" badrum att fungera men det vita ser mycket fräsch ut. Ha en skön valborg därborta! Och ja, ni har ju bröllop i morgon...

    Kram
    Sari från Puumuli

    ReplyDelete
  10. Hey hey New blog started .... not what I wanted but it is. Please check back and help me build new ones. Add you as a Follower again so I have an eye on you:) New address is: http://mariashrna-njutavlivet.blogspot.com/ Hugs from Maria

    ReplyDelete
  11. Lyxigt med ett sådant uterum! Jättehärligt!
    Och så fint du har gjort i badrummet. :) Helt i min smak.
    Kramar, goa du!

    ReplyDelete
  12. Helena, jag är grön av avund!!! Vilket uterum, wow att äga ett sånt, dricka morgonteet el ett kallt glas rosé på kvällen, så vackert!!!

    Och ditt badrum, kors, jag skulle aldrig ta mej ut därifrån, skulle komma försent till jobbet varje dag, såå himla fint!!!

    Ha en härlig vår bloggvännen! Mari.

    ReplyDelete
  13. Vilken härlig dag du fotat på.
    Det ser ju fullkomligen soldränkt ut, och helt underbart.
    Skulle ge min högra arm just nu för att få sitta i ditt konservatorie och lapa sol.
    Vill själv ha mer vitt i mitt hus. Det nordiska vita och ljusa lockar enormt just nu, men vi har ljust beiga väggar, nästan genomgående, med mycket mörka träinslag i möblerna, a la Potterybarn. Lite trött på det.
    Ditt badrum blev jättefräsht. Kommer ihåg ditt tidigare inslag som tur är för länken fungerade inte.

    Guuud så pluttiga de små fågelholkarna är, är de myggholkar? :)

    Många kramar

    Annelie

    ReplyDelete
  14. Bathroom looks great - lovely and calm. Your conservatory is a really good size - and sounds like it gets good use. Enjoy the weekend! Abby x

    ReplyDelete
  15. Your conservatory is gorgious and hiding the toys in those big baskets is a great idea that I will surely borrow (ours are kept in smaller baskets which means we've got lots of them everywhere).
    I love your bathroom, too, it looks so relaxing and calm all in white. I like the blue beore picture too, but the white looks even better.

    Have a great day!
    FrauSchmitt

    ReplyDelete
  16. Your conservatory is a dream!
    You really have an incredible refined taste!
    Franca

    ReplyDelete
  17. love l o v e LOVE the photos and the conservatory!!!!!! Wow! And boy, do I envy it?!!
    Gorgeous.
    I get inspired by the post in many ways and feel like going out creating something.... But I spent all our money and all my strength on painting the hallway white last weekend (yes, during Easter and all...) so I'm aching all over ;-)
    Have a lovely weekend!

    ReplyDelete
  18. Ditt uterum är så stilfull vackert och smart. Förstår att det är en välanvänd plats för dina lekande pojkar och för vuxenhäng också för den delen ;-) Ecualyptus-kransarna sitter som en smäck på väggen. Måste vara skönt att kunna sitta där när det mindre varma dagar. På min önskelista står ett inglasat uterum. Tyvärr är önskningarna allt för många och just denna önska hamnar ganska långt ner på listan...

    Men du så tjustigt det blev i badrummet! Fast jag tyckte att det blå var fint också :-) Men vitt är ju lite mer flexibelt förstås om man vill fixa och trixa med attiraljer.... Ljusstakarna är underbara och allt ser så mysigt ut. Jag längtar såå efter att vårt badrum ska bli klart någon gång efter vattenskadan. Det drar ut på tiden kan man lugnt säga. Har väl aldrig varit så sugen på att ta ett bad som nu när man inte kan hihi....

    Ta hand om dig!
    Kram
    Charlotte

    ReplyDelete
  19. What a beautifully English conservatory furnished with such Swedish panache: a marriage made to inspire. I am an admiring new follower of your blog.
    Anna

    ReplyDelete
  20. Jag är också ganska anonym dessa tider, hinner inte riktigt med ALLT man vill. Underbart är ert uterum och badrummet blev jättesnyggt, även om jag tyckte att det var läckert när det var blått också!

    Mvh
    Frida

    ReplyDelete
  21. Badrummet är så vackert! Stiligt. Nu fick jag nog lite inspiration till att börja fundera över vad jag skall börja göra med vårt badrum...
    Ha en fin vecka! Kram, Mona

    ReplyDelete
  22. Halloj !!!
    Taaaack goa du för såååå fina ord hos mig !!!
    Tja, det var dags, helt enkelt...
    Nu får jag tid över för att försöka fundera ut vad jag ska göra med mitt arbetsliv som absolut måste ta fart snart igen !!
    MEN det har varit en helt fantastisk resa, som alltid kommer att finnas kvar inom mig !!
    Jag kommer att titta in här fortfarande såklart och om jag kommer nån gång till Swengland , så ska jag absolut försöka komma förbi på en kopp " Rosie Lee" eller hur sjutton var det man sa nu igen...
    Hundra kramar till dig, konservatoriet,som är wonderful, badrummet som är greit och till alla dina bilder som får mig att bli så där lagom grön, inte av avund,oh noo, det klär mig inte, men sådär beundrande du vet,sådär så att man tänker, oh shit, varför fotar inte jag såhär ?!
    Kraaaaam,
    Monica

    ReplyDelete
  23. två så vackra rum, det måste vara underbart att ha ett sånt där ljuvligt ute/innerum!
    ha de bra!
    susanne

    ReplyDelete
  24. Du bor i ett helt underbart fint hus och vilka härliga rum. Ditt badrum är super fint och likaså ert konservatorie, det hade jag gett mycket för att ha ett så fint rum. Alla dina bilder är som vanligt fantastiska och wow.

    Kram Anna

    ReplyDelete
  25. Drömmer om ett orangeri, i drömmen ser det ut ganska likt ditt! Fantastiskt fint ert hus är, både på in - och utsidan! Måste checka in hemma-hos-reportaget i Vakre Hjem nu....

    ReplyDelete
  26. ÅH vilket uterum du har, så fint!

    ReplyDelete
  27. Looking in between my cleaning project today. Here it is cleaned while the sun is gone. Hugs from Maria

    ReplyDelete
  28. Vad fint det blev i badrummet Helena! :) Nu tyckte jag att det var fint redan innan men jag vet ju att du själv uttryckte en viss trötthet över dess utformning och när jag nu ser hurfint det blir så utstrålar det Helena lång väg. Så fint! :) Och jag är i ständig beundran av dig och din förmåga att ta tag i saker och ting och göra. Här och nu. Jag har helt klart mycket att lära av dig om jag ska komma någonstans med alla projekt här hemma. ;)

    Jag hoppas att allt är bra med dig och familjen och att du hinner njuta av allt det vackra runt omkring dig mellan varven av alal projekt och spännande utmaningar?

    KRAM

    ReplyDelete
  29. Yes, the white does make a difference. You making me falling in love with white... I try to stay away from white in our house but you making me falling in love. Love the new color in the bathroom...very beautiful and simple!!

    Annie (NJ)

    ReplyDelete

Dearest reader, I am sorry you have to go through the extra trouble of word verification to leave a comment here. After having received around 250 spam comments for each post recently, I have unfortunately had to add this filter.

Thank you so much for your comments!