Monday 5 March 2012

Layered  loveliness...


Snow drops are on their last breath on the road side, ready to move over and give way to other colourful spring-petalled cousins. A few days ago, with fingers itching for some floral play, I grabbed a handful of the snow drops, a couple of stems of Chrysanthemums from the flower shop, some ribbon, left-over linen fabric and burlap and there, ready to go, I set to work. Hearing my heart humming joyous spring tunes, I also decided it was time to air my latest DIY project, the wooden cake stand... 


I made this cake stand in the same way as the one I made with plates and a cup a year ago, but this time I used different sized "plates" of birch, covered the wired metal rod with strips of burlap/hemp, and topped it off with a left-over piece of the wooden branch from which I made napkin rings before Christmas.






The wholegrain strawberry yoghurt with grapes, served in small tea light holders from IKEA many years ago, was devoured just a moment after these photos were taken...


Funny that, how two hungry boys just having returned from school seemed a lot more interested in the edible props than stopping to admire mum's little decorating frenzy...


***

Magazine feature

For those of you who subscribe to Country Homes & Interiors, you may see a familiar face in the April issue that arrived today (due to arrive in UK stores on Thursday, March 8th). In April last year, photographer Brent Darby and journalist Hazel Dolan did a feature of our home. Both were such lovely people and very skilled at making me feel at ease, despite my being rather uncomfortable having to appear before rather than behind the camera. Below are two of the pages from the feature:


***

Thank you SO much for all your kind comments on my last blog post. Those of you enjoying old English stone houses, "watch this space" as there are more to appear here soon. I confess to lately having gone a little wild and crazy with my camera on my walks in the spring sun...

To those of  you who may have found your way here through the magazine feature, a warm welcome and thank you for stopping by!
All the best, 
Helena

35 comments:

  1. Dette var jo bare utrolig flott Helena...:)
    klemklem

    ReplyDelete
  2. Congratulations! Will definitely check out the article about your home, such a lovely place through the blog too!

    ReplyDelete
  3. Darling Helena I love the way you are always able to decorate with so simply things! I can imagine why they coose your beautiful home!
    Congrats my darling friend!
    Silvia

    ReplyDelete
  4. Grattis till alla vackra reportage i magasinen! Åh, så härligt att flera får ta del av dina underbara dekorationer!

    Idag får man helt klart en skön och ljusgrön känsla av vår hos dej! Mera värmande än här - det är minusgrader på dagtid...! Brrr! Då känns det såå skönt att läsa och se dina vackra bilder!
    En fin start på veckan önskar jag dej!
    Kramar
    Lisa

    ReplyDelete
  5. Absolut vackraste våningsfatet har du gjort! Så snyggt... Sköna, vackra vårbilder dessutom... Här börjar även våren så smått i södraste Sverige, som vi har längtat. Ju äldre jag blir desto mer längtar jag efter våren.

    Kram

    ReplyDelete
  6. so wonderful pictures
    all the best♥doris

    ReplyDelete
  7. Dear Helena, I love the wooden cake stand...what a good idea!! You are so creative!! It's often simple but that's just great!!

    Congratulations, I hope to find this magazine here in a shop!

    Enjoy your week!! With love, Ingrid

    ReplyDelete
  8. Vilka underbara arrangemang!Så söt med flera små vaser med bellis, mattram och snödroppar. Jag önskar dig en härlig vecka! Zinnia

    ReplyDelete
  9. Men åhhh så fint du har gjort det!!! Kram

    ReplyDelete
  10. MY GOD! Såååå fint du gör människa! Det där fatet, det skulle passa PRECIS hemma hos mig... ;-)
    Om jag någongång är i England kommer jag och knackar på din dörr, lita på det!
    Kramar från ett vårigt Sverige

    ReplyDelete
  11. Fantastisk....aldri sett en slik variant av et stettfat, og i tillegg fra naturen, du er unik!
    Grattis med flott repotage også....
    Klem fra meg

    ReplyDelete
  12. Finaste kakfatet någonsin!! Verkligen helt underbart. :) Härligt också med dina vårvibbar. Här är det långt kvar än. Får njuta av dina bilder så länge. :)
    Varma kramar!

    ReplyDelete
  13. wow...så läckert!! love ;))

    kram susanne

    ReplyDelete
  14. Å så spännande Helena-en av mina favorittidningar!
    Jag får hålla mig till tåls för här dyker den upp lite senare.
    Ha det gott! Kram

    ReplyDelete
  15. Så fint kakfat! Det är helt otroligt vilka fiffiga idéer du har. Det är alltid lika spännande att se vad det är du har hittat på när det kommer ett nytt blogginlägg.
    Kram Maria

    ReplyDelete
  16. Nice to see you in that magazine darling !!.......like your cake stand !!!...lovely week enjoy....love Ria...xxx..

    ReplyDelete
  17. Så fantastisk herlig :)
    Just Love It... og for
    noen flotte bilder du
    tar! En fryd å titte inn
    til deg :)) Ønsker deg
    en fortsatt fin uke, klem
    fra Mette

    ReplyDelete
  18. Hi Helena
    How clever you are and what a wonderful idea to make the tiered wood stand. As I speak my Country Homes and Interiors is yet to be opened, I will definitely be opening it now a good read before bed I think.
    I love your blog always so inspirational, and although I don't always comment I am a firm follower.
    have a lovely week.
    Jillx

    ReplyDelete
  19. Oh Helena, this is a a stunning natural creation and up there with your best!
    I don't blame the boys for eating such a scrumtious 'snack' when they got home, because you created it just for them ...right? LOL!

    I think my Sister has a subscription to this magazine, so I will hopefully get to see the article.

    Have a lovely week,

    Sandie xx

    ReplyDelete
  20. Hej Helena! Kikar gärna in till dig och din vackra blogg. Flera av dina bilder har gett mig vibbar från en vandring som jag gjort i Spanien pilgrimsleden El Camino.Den delar jag nu med mig av på min blogg ,dag för dag....följ gärna med på vandringen. Kramen Lisbeth

    ReplyDelete
  21. Heavenly photo's you are SO clever Helena. I have just popped to the newsagent to ask them to deliver a copy of Country Homes. I can hardly wait. I am sure they will do your lovely home the justice it deserves.

    ReplyDelete
  22. Hej Helena,

    Sjuttsingen vad du är påhittig! *fniss* Tyckte att ditt förra våningsfat i blått (om jag minns rätt) var så snyggt och inget skulle kunna toppa det... Så har du gått och gjort preciiis det! Hade aldrig i min vildaste fantasi kommit på den idén, så smart, oväntat och snyggt!

    Vad roligt att du är med i Country Homes & Interiors. Den känner jag till och köper några nummer då och då. Nu ska jag hålla utkik efter dig ;)

    Stor kram!
    Sanna

    ReplyDelete
  23. Hi Helena
    I love your decoration ideas! You are always an inspiration for me, thank you for that. The birch cake stand looks fantastic!
    Have a nice evening.
    Greetings from Switzerland
    Alex

    ReplyDelete
  24. Hello Helena
    I stumbled across your beautiful blog this morning via one of your snowdrop photos I saw on Pinterest (I just read your post about that further down too!). What a lovely place it is to visit! Congrats on the article in Country H & I - sadly I will have a a bit of a wait to see it as living in Malaysia it's always a few weeks late in arriving in the shops:( .
    Caroline

    ReplyDelete
  25. Den tidningen finns hos Pressbyrån här så den ska jag köpa, spännande. Och nog var våren på god väg här också, men inatt blev det bakslag. Mer snö än på hela vintern kom det! Jag är sur idag, men får väl vara i uterummet och plantera.
    Därför var det extra roligt och se dina härliga bilder, snödroppar längtar jag efter.
    Vårkram
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  26. Kära Helena,

    Du anar inte hur mycket dina alltid lika värmande och omtänksamma ord i form av kommentarer på min blogg och mail betyder. På något vis tycks du veta när jag behöver dem som mest. Tack för att du finns där ute du fantastiska kvinna! :)

    Även om jag just nu har svårt att få min tid att räcka till och ligger rejält back vad det gäller både kommentarer och mail så vet du om att jag kikar in här varje dag och får mig en välbehövlig dos av Helena-feelgood mellan varven av mitt bokskrivande.

    Och vilken feelgood sedan! Du går verkligen från klarhet till klarhet Helena och ditt foto, dina arrangemang, dina texter och din kreativitet får mig att jubla varenda gång. Vilken gåva du har! :)

    Och visst hade jag rätt, det stod verkligen Helena på den där lådan och jag visste att du skulle göra något fantastiskt med den. Jag bara älskar hur du fyllde den med pärlhyacinter. Så enkelt, så vackert och så otroligt mycket du.

    Vilken strålande ambassadör du är för er närmiljö Helena. Foto som tar andan ur mig och som förmedlar allt det där som många av oss förknippar så starkt med England.

    Tidningen (som ju dessutom är en av mina favoriter) ska inhandlas i helgen. Längtar! Är så glad för din skull Helena och det äventyr som detta bloggande har inneburit för dig. Du är en sådan inspirationskälla för många av oss.

    Återigen ett stort tack för all värme och omtanke och hoppas att du njuter av en solig och fin vår vännen.

    Stor kram
    Lotta

    ReplyDelete
  27. Vilka underbara bilder du bjuder på. Känns som om det var evighetr sedan jag var inne på din fina blogg. Och den tidningen brukar jag ju köpa...så nu blir det ett nytt ex, helt klart.
    Må så gott kram från Maria ♥

    ReplyDelete
  28. i love watching from afar your creativity helena and spring in 'your hands' will no doubt be magical
    debra

    ReplyDelete
  29. I needed to see something pretty today. Thank you. I'm following you now :).
    Marsha

    ReplyDelete
  30. Kedves Helena !
    Gyönyörű fotók,szívből gratulálok !

    ReplyDelete
  31. Me encantan todos estos detalles rústicos!! Hermosas ideas.Muy bueno tu blog!!!!

    ReplyDelete
  32. Dear Helena
    Have just sat down this afternoon to read my subscribed copy of Country Home & Interiors and have discovered not only your wonderful home but your exquisite photography and styling inspiration. I then joyfully discovered that you have recommended Abbey House Gardens in Malmesbury as a must see place to visit. As the Wedding Planner at this most beautiful venue, we'd of course like to thank you for your recommendation and very much look forward to your next visit as the Gardens are now open for the season.

    ReplyDelete

Dearest reader, I am sorry you have to go through the extra trouble of word verification to leave a comment here. After having received around 250 spam comments for each post recently, I have unfortunately had to add this filter.

Thank you so much for your comments!